U heeft niets in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Veelgestelde vragen

Onze wijnen

• Op welke temperatuur moet wijn gedronken worden?

Witte wijn tussen 8 en 12 graden, rode wijn tussen 16 en 18 graden Celsius.

• Waar smaakt wijn naar?

Er zijn ontzettend veel wijnen op de markt. Elke wijn heeft andere kenmerken. In onze online winkel staat bij alle wijnen iets vermeld over de smaak.

• Hoe lang kan ik deze wijn bewaren?

Alle wijnen van Vinopio  kun je direct drinken. Op de website staat bij de meeste wijnen vermeld hoelang ze in ‘kelder’ kunnen liggen.

• Kan ik per fles bestellen?

Ja zeker! Ook Sterkedranken kun je per fles bestellen!

Algemeen

• Ik ben ondernemer en wil graag dranken bestellen voor een vereniging, restaurant of café; waar staan de groothandelprijzen?

Wij hebben speciale aanbiedingen en prijzen voor ondernemers. Stuur een mail met al je vragen naar sven@vins-du-monde.be Of neem telefonisch contact met ons op; +32 498 117 237

• Hoe winkel ik op de site?

Je  kunt langs de verschillende categorieën en producten gaan en een keuze maken door op het artikel te klikken. De winkelwagen kun je gebruiken als een geheugensteuntje voor producten die je tijdens het winkelen hebt verzameld. Je bent tenslotte niet verplicht om de verzameling in het winkelwagentje ook werkelijk te bestellen. Je kunt tenslotte te alle tijden producten verwijderen of toevoegen en aantallen aanpassen. Je kunt ook verder winkelen op de vinopio.be. Meer weten over een artikel? De meeste producten bevatten een afbeelding en een uitgebreide omschrijving, hiervoor klik je op ‘info’. Tijdens het winkelen staat het totaalbedrag genoemd aan de rechterkant. Zo weet je op elk moment waar je aan toe bent.

 Hoe verstuur ik een bestelling via de site?

Als je winkelwagen vol zit, klikt je op ‘afrekenen’, waarna je de gewenste verzendmethode en betaalmethode kunt kiezen. Kies de betaalmethode en klikt op ‘ga verder’. Na afrekenen krijgt je via e-mail een bevestiging met een overzicht van alle artikelen die je hebt besteld.

• Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de gestelde termijn aankomt?

Als je de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen hebt, kun je het beste contact met ons op nemen via info@vinopio.be. Daarnaast kun je de actuele status van je bestelling bekijken op de website. Ga naar ‘mijn account’ en klik op ‘mijn orders’.

• Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

Ga naar ‘mijn account’ (rechts boven op de site) en klik op ‘account gegevens’. Hier kun je informatie wijzigen en je wachtwoord veranderen.

• Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar ‘mijn account’ en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je kunt hier je e-mail adres invoeren, waarna een nieuw wachtwoord per e-mail wordt toegezonden. Je kunt nu inloggen met je nieuwe wachtwoord en je wachtwoord eventueel wijzigen in een voor jou beter te onthouden wachtwoord.

• Hoe kan een artikel, nadat ik besteld heb, uitverkocht zijn?

Na bestelling worden de door jou gekozen artikelen direct gereserveerd. Helaas kan er door computer- of magazijnfouten een miscommunicatie voorkomen. Ook kan het voorkomen dat artikelen beschadigd zijn geraakt, waardoor levering niet mogelijk is.
Kan jouw bestelling niet volledig worden geleverd? Dan nemen wij contact met je op en bekijken we de mogelijkheid van een eventuele terugbetaling

• Hoe bestel ik een artikel dat tijdelijk niet op voorraad is?

Soms is een product op Vinopio tijdelijk niet voorradig. Je kunt dan kiezen voor de optie 'houd me op de hoogte'. Vul je e-mailadres en het aantal gewenste producten in. Zodra het artikel weer op voorraad is, ontvang je een e-mail en kun je de bestelling alsnog plaatsen.

• Wat is de status van mijn bestelling?

Klikt op ‘mijn account’, rechtsboven op de site. Vervolgens ga je naar ‘mijn orders’, waar je 24 uur per dag de actuele status van jouw bestelling kunt bekijken. Staat je order er nog niet bij? Dan is de betaling nog niet verwerkt. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen bij klanten die een overboeking gedaan hebben.

• Moet ik eerst inloggen?

Dat is niet noodzakelijk. Als je nog geen klant bent, heb je al de mogelijkheid om producten in de winkelwagen te leggen. Logt je daarna in, bijvoorbeeld bij het afrekenen, dan wordt de winkelwagen automatisch meegenomen.

• Zijn er extra kosten voor de verschillende betaalmethoden?

Nee, Vinopio rekent geen extra kosten voor de verschillende online betaalmethoden.

• Hoe kan ik betalen?

Vinopio maakt gebruik van de volgende betaalmethoden: iDeal, Bankcontact of met Credit kaarten. Betalen via iDeal werkt het snelst en is bovendien een veel gebruikte en betrouwbare methode voor het betalen van je online aankopen. Geld overmaken is uiteraard ook mogelijk, echter is de levering dan langer. Dit in verband met de betalingsbevestiging van jouw bank. Een factuur wordt normaliter niet meegestuurd via e-mail, dit is uiteraard wel mogelijk op aanvraag.

Alle informatie over de betalingsmogelijkheden, lees hieronder. Toch nog vragen? Stuur dan een e-mail naar; info@vinopio.be.

 Hoe en door wie wordt mijn order bezorgd?

Om de door jou bestelde artikelen zo goed mogelijk te beschermen, zorgt Vinopio ervoor dat de artikelen veilig worden verpakt. Bovendien maken gebruik van extra stevige dozen. De bestellingen worden verzonden met B post, DHL of DPD of Post NL. Een factuur wordt normaliter niet meegestuurd, dit is uiteraard wel mogelijk op aanvraag (via mail, telefoon of opmerkingen).

• Wanneer kan ik mijn order verwachten?

Wij doen ons uiterste best om alle door jou bestelde artikelen zo snel en veilig mogelijk naar jou te versturen. Onze voorraad is enorm en dekt maar liefst 99,3% van alle bestellingen! Je kunt er dus vanuit gaan dat je bestelling binnen 2 -3 werkedagen of in ieder geval binnen 4 werkdagen, netjes wordt afgeleverd. Zodat jij zo snel mogelijk kunt genieten van dat lekkere drankje.

• Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je bestelling eenmaal geplaatst is, kun je deze niet meer annuleren. Ben je niet tevreden over de geleverde bestelling, of heb je je bedacht? Dan kun je deze ruilen of retourneren. Mail naar info@vinopio.be (zie retourneren hieronder).

Wat met de webshop tijdens de vakantieperiode?

Belangrijk bericht: in de periode van xx (12.00uur)  tot en met xx zijn wij wegens vakantie gesloten! U kunt wel 24/7 uw bestelling plaatsen maar deze zal niet eerder dan xx behandeld worden! In uiterste noodgevallen kunt u een mail sturen naar info@vinopio.be. De webshop is gewoon voor iedereen bereikbaar, klanten kunnen een bestelling plaatsen, maar de levertijd duurt alleen wat langer.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Onze nieuwsbrief staat helemaal in het teken van Wijnen en Sterke dranken. Zo blijf je op de hoogte van jouw favoriete drankje(s). Natuurlijk komen ook de nieuwe en bijzondere dranken voorbij. En dan vertellen we u ook nog van alles over de herkomst en de smaak. We beloven u een hoop kennis en leesplezier!
Heerlijke druppels van het drinken van kennis
Wij hebben ondertussen meer dan 1000 mensen die met plezier onze nieuwsbrief lezen. Zij zijn altijd op de hoogte van onze wijnen en sterke dranken. De nieuwsbrief is gratis en we delen jouw e-mail adres nooit met andere personen of bedrijven.

Privacy policy

Bij een bezoek aan de website van Vinopio, verspreid je informatie. In ons privacybeleid beschrijven wij hoe Vinopio omgaat met jouw gegevens. Vinopio zorgt ervoor dat jouw privacy in bescherming wordt genomen. Bij een bezoek aan onze website, kun je gevraagd worden om informatie te delen. Alle door u verspreidde informatie wordt door Vinopio alleen gebruikt in overeenstemming met deze privacyverklaring

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestandje dat bij bezoek aan een website naar jouw computer gestuurd wordt. Het tekstbestandje wordt automatisch opgeslagen op de harde schrijf. Waarom is dat nodig? Een cookie houdt instellingen en voorkeuren bij, zodat deze bij een volgend bezoek aan de website automatisch worden toegepast. Een voorbeeld is dat je ingelogd bent bij een volgend bezoek aan Vinopio.be. Daarnaast zorgen cookies ervoor dat de website optimaal wordt weergegeven. Schakel je de cookies in? Dan zijn de social media-knoppen zichtbaar op de website en kun je onze pagina’s delen delen op jouw social media-kanalen.
Wat gebeurt er als je de cookies uitzet?
Persoonlijke voorkeuren, ingegeven zoekwoorden en instellingen worden niet meer onthouden. Ook is bepaalde informatie niet meer zichtbaar. Een voorbeeld is ‘laatst bekeken artikelen’. Wordt een coockie uitgeschakeld, dan zijn de Facebook, Pinterest, Youtube en Twitter-knoppen niet meer zichtbaar. De informatie van Vinopio kan niet meer gedeeld worden op jouw eigen social media-pagina’s.
Liever geen cookies?
Je kunt de cookies op elk gewenst moment uitschakelen via je browser. Klik op het logo van de browser die je gebrikt voor informatie over het aanpassen van het gebruik van cookies.

Bezorgen of ophalen

Bestellen bij de online winkel van Vinopio
De website van Vinopio staat vol met leuke artikelen, bijzondere wijnen en lekkere sterke dranken. Bezoek www.vinopio.be en bestel jouw favorieten op het moment dat het jou het beste uitkomt. De online winkel van Vinopio is namelijk 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend. Je kunt je online bestelling op drie manieren ontvangen;
• Afhalen (op afspraak)
• Thuis laten bezorgen 
Kies voor wat jou het beste uitkomt. In de meeste gevallen kun je ervoor kiezen om je bestelling zelf op te halen, of het thuis te laten bezorgen. Bij ieder artikel in de webshop staat een tabblad met ‘bezorgen/afhalen’. Daarin staat alles wat je moet weten over het artikel en het bezorgen!

Wat te doen met een door transport beschadigde bestelling?

Indien je bij het aannemen van de bestelling breuk constateert, verzoeken wij je deze te weigeren, waarna de postbezorger deze weer aan Vinopio zal retourneren. Wanneer de bestelling in ons magazijn is ontvangen, zullen wij contact met je opnemen over vervangde goederen danwel creditering.

Contact

Contact met de klantenservice van Vinopio.be
Heb je een vraag, opmerking of wil je advies? Kijk eerst eens bij de veel gestelde vragen! Als het antwoord er niet bij staat, neem dan telefonisch contact op met klantenservice van Vinopio op telefoonnummer: +32 485 75 90 70. Vinopio is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur. Je kunt natuurlijk ook e-mail sturen met je vraag en/of opmerking: info@vinopio.be

Retourneren

Wij maken het retourneren van gekochte dranken zo gemakkelijk mogelijk. Voor zover redelijkerwijs mogelijk, kun je de artikelen retourneren onder de volgende voorwaarden:
•De flessen zijn ongeopend
•De artikelen zijn voorzien van aangehechte labels en stickers
•De artikelen zitten in de originele verpakking
Voldoen de artikelen aan bovenstaande voorwaarden? Dan kun je je aankoop retourneren. Bij een verkeerde levering, zijn de retourkosten uiteraard voor ons. In alle andere gevallen zijn de kosten voor rekening van de afnemer. Ook het bijkomende risico voor de zending is van de klant. Vinopio is niet aansprakelijk voor beschadigde of zoekgeraakte artikelen. Tip: vraag het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.
Wil je een artikel wilt retourneren? Stuur dan een mail naar; info@vinopio.be. Wij kunnen de retournering dan sneller in behandeling nemen.  Zet de volgende gegevens in de mail:
•Het 9-cijferig bestelnummer
•De reden van retourneren
•Een foto van het product bij schade of fout
Voor een snellere afhandeling, voeg je de mail, of het mailcontract, toe aan het retourpakket. Wij streven ernaar om het aankoopbedrag binnen 2 dagen na het ontvangen pakket terug te storten op je rekening.
Retour adres:
Vinopio
Zwartven 16
2910 Essen
België
Nog vragen over het retourneren van je aankoop? Neem dan contact op via; info@vinopio.be.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht je gebruik maken van uw herroepingsrecht, dan heeft je na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt je contact met ons opnemen via info@vinopio.be. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vinopio.be. Je kunt op werkdagen binnen 24 uur een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.