U heeft niets in uw winkelwagen.

Subtotaal: € 0,00

Bombay Sapphire Gin

Van hoog naar laag sorteren

Van hoog naar laag sorteren
Bombay Sapphire Gin

Wat maakt Bombay Sapphire gin zo lekker?

Onder het strenge oog van Ivano, de botanicalsmeester, selecteren ze uitsluitend de fijnste botanicals die ze behandelen met dampinfusie zodat ze hun natuulijke aroma behouden en het verschil maken met andere ginmerken.

Voor het creëren van de allerfijnste gin heb je de allerbeste ingrediënten nodig. Wij gebruiken tot 12 bijzondere botanicals die we tijdens het distilleren boven de gin ophangen in geperforeerde koperen manden. Op deze manier, wordt de gin die verdampt, subtiel geïnfuseerd met de rijke aroma's die vrijkomen uit onze botanicals.

Bombay Sapphire is een merk van gin dat werd voor het eerst gelanceerd in 1987 door IDV. In 1997 verkocht Diageo de merk aan Bacardi.  De naam is afkomstig van gin de populariteit in India tijdens de Britse Raj en de saffier in kwestie is de ster van Bombay tentoongesteld in het Smithsonian Institution. Bombay Sapphire wordt verkocht in een flat-zijdige sapphire-gekleurde fles die een afbeelding van koningin Victoria op het etiket draagt.
Het aroma van de drank komt uit een recept van tien ingrediënten: amandel, citroenschil, zoethout, jeneverbessen, Lis-wortel, angelica, koriander, cassia, vinden en korrels van het paradijs.

Alcohol gekocht van een andere leverancier wordt ingedampt driemaal met behulp van een carterhead nog steeds, en de alcohol dampen worden doorgegeven via een mesh/mand met de tien plantaardige, om te winnen van smaak en aroma. Dit wordt gevoeld de gin een lichtere, meer bloemen om smaak te geven ten opzichte van die jenevers die zijn gemaakt met behulp van een koperen pot nog steeds. Water uit Lake Vyrnwy is toegevoegd om de sterkte van Bombay Sapphire tot 40,0% (UK, Canada, Australië). De blauwe kleur komt uit de fles, niet de gin.

Productie: 2011, werden plannen aangekondigd om het productieproces naar een nieuwe faciliteit in Laverstoke Mill in Whitchurch, Hampshire, met inbegrip van het herstel van het voormalige portaal van de papierfabriek op de voorgestelde site, en de bouw van een bezoekerscentrum.Bouwvergunning werd verleend in februari 2012, en het centrum opengesteld voor het publiek in het najaar van 2014. het visitor centre omvatte een nieuwe bouw door Thomas Heatherwick van twee kassen voor planten als plantaardige in de productie van Bombay Sapphire gin gebruikt. Productie en botteling van de drank is uitbesteed door Bacardi aan G & J Greenall

Bacardi markten ook Bombay originele London Dry Gin (of Bombay oorspronkelijke droog). Acht botanische ingrediënten worden gebruikt in de productie van de originele droge Gin groot in tegenstelling tot de tien in Bombay Sapphire. Wijn liefhebber voorkeur Bombay Sapphire.
In September 2011, werd Bombay Sapphire East gelanceerd in test markten in New York en Las Vegas. Dit ras heeft een ander twee plantaardige, citroengras en zwarte peperkorrels, naast de oorspronkelijke tien. Het wordt gebotteld op 42% en is ontworpen om de zoetheid van Amerikaanse tonic water tegen te gaan. Een speciale editie van Bombay Gin genaamd Star van Bombay werd geproduceerd in 2015 voor de Britse markt. Het wordt gebotteld op 47,5% en is gedistilleerd uit graan.

Hij merk begon een reeks ontwerp samenwerkingen. Hun eerste stap in de designwereld was een reeks van advertenties met werk van momenteel populair ontwerpers. Hun werken, variërend van martini glazen tegels en doek patronen, worden geëtiketteerd als "Geïnspireerd door Bombay Sapphire". De campagne featured ontwerpers als Marcel Wanders, Yves Behar, Karim Rashid, Ulla Darni, en Dror Benshetrit en performance kunstenaar Jurgen Hahn.
Uit het succes van deze campagne, het bedrijf begon een reeks van evenementen en locaties gesponsord. De bekendste is de Bombay Sapphire Designer glas toernooi, elk jaar, waar studenten van over de hele wereld kunnen deelnemen door het ontwerpen van hun eigen "geïnspireerd" martini cocktailglas. De finalisten (één uit elk deelnemend land) worden vervolgens uitgenodigd voor de jaarlijkse Salone del Mobile, een internationale designbeurs in Milaan, waar de winnaar is gekozen.
Bombay Sapphire onderschrijft ook glaskunstenaars en ontwerpers met de Bombay Sapphire prijs, die is elk jaar aan een uitstekende uitgereikt ontwerpen welke functies glas. Bombay Sapphire ook vitrines de ontwerpers werk in de blauwe kamer van Bombay Sapphire goedgekeurd, die een ontwerp is tentoonstelling verkennen van de wereld elk jaar. Vanaf 2008 de finale Bombay Sapphire Designer glas concurrentie zal worden gehouden op 100% Design in Londen, UK en de Bombay Sapphire prijs vindt plaats in Milaan op de Salone Del Mobile.

Bombay Saphhire op tv, rock, reclame, films?

  • Bombay Sapphire werd gebruikt in het videowerk Victoria dag (Bombay Sapphire), 2002 door hedendaagse kunstenaars Marina Roy en Abbas Akhavan.
  • Lange tijd radio sportpersoonlijkheid Jim Rome staat bekend om zijn liefde voor Bombay Sapphire Gin, waarin hij vaak als "the Magic Blue".
  • Amerikaans hiphopartiest Wiz Khalifa en zijn 'bende van Taylor' zijn ook bekend om hun liefde voor droge Bombay Sapphire gin
  • Voormalig Las Vegas, Nevada burgemeester Oscar Goodman is bekend om zijn liefde voor Bombay Sapphire Gin, en heeft gediend als een woordvoerder van het merk.
  • Amerikaanse restauranthouder Mario Carlo Tucci van Oscar's Delmonico Restaurant in de stad van New York was de eerste droge Gin Bombay importeren naar Florence, Italië onder Mario Carlo Tucci Ltd Firenze. De etiketten zijn naam gedrukt op had en de advertenties werden in het Italiaans. Circa 1960 's.
  • Zanger Robert Earl Keen verwijzingen "een kwart van Bombay gin" in de lied "The road goes on forever"